Praktijk Sport sneller

De praktijkruimte van Sport sneller op de Graafseweg in Nijmegen
De praktijk van sportzorgmasseur Sport sneller op de Graafseweg 274 K11 in Nijmegen. In ben NGS-masseur®.

Sport sneller

Henriette Driesen-Joanknecht
Graafseweg 274 K11
6532ZV Nijmegen (Augustinusklooster)
Ik ben NGS-masseur®

Openingstijden

Maandag: 09.00-11.00 20.00-22.00
Woensdag: 09.00 – 21.00
Donderdag: 09.00-13.00 19.00-22.00
Vrijdag: 09.00 – 11.00 15.00-19.00
Zaterdag: 14.00 – 17.00

Tarieven

Sportmassage 30 min 30 euro
Sportmassage 45 min 42,50 euro
Sportmassage 60 min 55 euro
Sportmassage 90 min 80 euro

Hoofdpijnmassage 30 min 30 euro
Hoofdpijnmassage en bovenrug 45 min 42,50 euro
Hoofdpijnmassage en rug 60 min 55 euro

Hotstonemassage 45 min 42,50 euro
Hotstonemassage 60 min 55 euro
Hotstonemassage 90 min 80 euro

Medical taping 10 min 12,50 euro
Blaren prikken en tapen 25 min 30 euro
Preventief voeten tapen 25 min 30 euro

Blessurepreventie intake 45 min 42,50 euro
Blessurepreventie vervolgafspraak 30 min 30 euro

Betalen kan via een betaalverzoek of per pin of vooraf in het reserveringssysteem. Reserveren is verplicht en kan via de blauwe knop ‘Reserveer nu’ of via info@sportsneller.nl of WhatsApp 0623165907. Bellen mag ook, maar ik kan tijdens mijn werk de telefoon niet opnemen. Dat maakt mij lastig telefonisch bereikbaar.

Cadeaubonnen

Wil je een massage cadeau geven? Er zijn ook cadeaubonnen te koop.

Massageabonnement

3 x 45 min per maand 80 euro
2 x 45 min per maand 60 euro
Abonnementen duren tot 31-12-2022 en worden betaald met een herhaalfactuur. Meer info over de massageabonnementen.

Ik hoop jullie te zien!

Henriette Driesen-Joanknecht

Welke massage kun je het beste kiezen?

Bij een sportmassage draait het om het verlichten van klachten, bevorderen van herstel, blessurepreventie, de aanpak van triggerpoints in de spieren, het soepeler maken van je lichaam, waardoor je gemakkelijker beweegt. Sport je veel en heb je ergens last van of zijn je spieren stijf, waardoor je bewegingsuitslagen voor je gevoel niet op orde zijn. Dan kun je het beste kiezen voor een sportmassage. Dit geldt ook voor mensen die lichamelijk werk doen zoals stukadoors en de rest van de bouw, groenvoorziening, zorgpersoneel. Een sportmassage is ook geschikt bij klachten van de schouders, bovenrug en nek door veelvuldig beeldschermgebruik bij bijvoorbeeld thuiswerkers. Het is dan wel werk, maar het frequente repeterende gebruik van jouw spieren is hetzelfde als een sporter doet.

Bij een hoofdpijnmassage gebruik je geen olie. De spieren in de nek en op het hoofd worden met deze massagevorm uit hun gespannen toestand weggehaald. Bij hoofdpijnmassage masseer ik de spieren van de nek en het hoofd en beweeg ik het hoofd rustig in het tempo van de ademhaling. Hierdoor willen de spieren ontspannen. Met een goed uitgevoerde hoofdpijnmassage verdwijnt of vermindert de hoofdpijn. Deze massagevorm is bijzonder geschikt voor spanningshoofdpijn en het proberen waard als je een migraineaanval voelt opkomen. Heb je eenmaal migraine, dan is deze vorm van massage ongeschikt om de klachten te verhelpen. Hoofdpijnmassage is niet pijnlijk. Bij een hoofdpijnmassage kan de bovenkleding aanblijven.

Bij een hotstonemassage ligt het accent op doorbloeding, ontspanning en warmte. Zijn jouw klachten stressgerelateerd, dan is het heerlijk om weg te dommelen met de weldadige warme stenen op je rug. Bij een hotstonemassage kunnen triggerpoints aangepakt worden, maar het accent ligt daar niet op. Over het algemeen voel je zelf heel goed aan waarbij je baat hebt. Kom je er niet uit? Dan kan ik je adviseren over welke massage geschikt is voor jou.

Medical -, elastische – of statische taping?

Medical taping is een techniek, waarbij je kinesiotape gebruikt. Medical taping kan worden ingezet bij hooikoortsklachten, scheenbeenklachten zonder duidelijke oorzaak, houdingscorrecties, onduidelijke spierklachten, bloeduitstortingen, zwellingen, herstelbevordering. Of je tobt al een jaar met voetklachten die maar niet overgaan.

Elastisch tapen doe je als je een gewricht, pees of spier wilt ondersteunen tijdens een belasting, maar je wilt niet de statische beperking die de klassieke sporttape je oplegt. Ook hiervoor gebruik je kinesiotape. Het doel is dan om een blessure bij ‘extreem’ gebruik te voorkomen.

Statisch tapen doe je als je een gewricht, pees of spier zo veel mogelijk rust wilt geven of tegen impact van buitenaf wilt beschermen. Voor statisch tapen gebruik je altijd de klassieke niet-rekbare sporttape.

Blaren prikken en preventief voeten tapen

Preventief voeten tapen laat je doen voordat je begint aan de 4Daagse van Nijmegen of een lange afstandswandelmars als een Kennedymars. Het doel van preventief voeten tapen is voorkomen dat je door blaren voortijdig uitvalt. Het preventief tapen van de voeten is aan te raden voor deelnemers die van zichzelf weten dat ze blaargevoelig zijn. Voor de 50 km is het een must! Op de maandag voor de 4Daagse van Nijmegen is er de hele dag de gelegenheid om je voeten preventief te laten tapen. Jouw afspraak kun je vanaf februari inboeken in het reserveringssysteem. Voor andere wandeltochten kun je het beste contact met me opnemen, dan boek ik een afspraak voor je in.

Blaren prikken en tapen laat je doen als je wrijvingsblaren op de voeten hebt die hinderlijk zijn bij het wandelen of sporten. Vaak is het daarvoor nodig om de blaren door te prikken. Een afspraak blaren prikken en tapen duurt 25 minuten. Dit is voldoende om de achtervoet en voorvoet te behandelen. Heb je tijdens de 4Daagse twee voeten met blaren op de tenen, achtervoet en voorvoet, boek dan een dubbele afspraak.