NGS Sportmassage

De massagepraktijk waarin de sportmassages plaatsvinden
De massagepraktijk waarin de sportmassages plaatsvinden

Als gediplomeerd sportmasseur, NGS licentie nummer 500681, ben ik in staat om een sportmassage volgens de normen van het Nederlands Genootschap Sportmassage (NGS) te geven. Dit betekent dat ik naast de massagetechniek die een sportmasseur gebruikt ook kennis heb van sport EHBO (EHBSO), tapen, bandageren en functietesten. Als sportmasseur kan ik je ondersteunen bij het voorkomen van blessures door het sporten. Daarnaast werkt een sportmassage ook ontspannend op jouw veel gebruikte spieren.

Sportmassage tijdsduur

Een sportmassage duurt in mijn praktijk standaard 30 minuten. In deze 30 minuten kan ik een been aan de voor en achterzijde masseren. Wil je beide benen aan de voor en achterzijde gemasseerd hebben, dan kost dat een uur. Een rug, nek en schoudermassage duurt 60 min. Twee armen duren een half uur. Twee kuiten duren ook een half uur. Twee voeten duren ook een half uur. Mijn praktijk is aan huis gevestigd in Millingen aan de Rijn.

Tarieven sportmassage en tapen

Sportmassage 30 min: 30 euro
Sportmassage 60 min: 47,50 euro
Taping: 10 euro per gewricht of voet of hand

Betalen doe je bij voorkeur via een Tikkie betaalverzoek. Dit handel je af via de app van jouw bank. Vaste cliƫnten kunnen ook met een factuur betalen.

Afspraak maken

Een afspraak kun je maken via What’s App of per telefoon op 0623165907. Het kan ook per e-mail via info@sportsneller.nl.

Wat is sportmassage

Sportmassage is een massagetechniek die gericht is op het stimuleren van de doorbloeding van de spieren. Met een sportmassage zorg je ervoor dat afvalstoffen in je spieren sneller worden afgevoerd. Daarmee bevorder je het herstel van je spieren en lichaam. Stijve spieren zorgen namelijk voor een verkeerde balans, waardoor er eerder blessures ontstaan. Probeer maar eens de kamer op en neer te lopen met een stijve knie. Je merkt dat jouw manier van bewegen dan dusdanig verandert, dat spieren, pezen en gewrichten elders in het lijf anders worden belast. Een sportmasseur herstelt de balans tussen links en rechts, waardoor er een beter evenwicht ontstaat en de belasting gelijkmatiger is.

Tapen en bandageren

Tapen en bandageren kan behulpzaam zijn bij het voorkomen van blessures. Hierbij kunt u denken aan het tapen van een enkel of knie voor een hardloopevenement of voetbalwedstrijd. Bij wedstrijden of intensieve training is de kans op overbelasting namelijk groter. Het is onverstandig om te streven naar altijd tapen of bandageren. Het is namelijk altijd beter om zo te trainen dat zwakke plekken worden versterkt. Hiervoor kunnen oefeningen en een sportmasseur behulpzaam zijn.

Henriette Driesen – Joanknecht

Mijn NGS-licentie als sportmasseur
Mijn NGS-licentie als sportmasseur